Vanliga frågor

Stand By Me (SBM) är en Daikin-plattform som stöder professionella installatörer, slutanvändare och organisationer. Stand By Me-plattformen har tre separata komponenter för varje användarsegment, vilket gör den mer effektiv och lättare att använda.

SBM tillhandahåller alla verktyg du behöver för att hantera dina installationer och garantier från en plats genom ett personligt Stand By Me-konto. Denna allt-i-ett-plattform är utformad för att förbättra din effektivitet och spara tid.

Om du vill göra en Stand-By-Me-registrering måste du först registrera dig. Du kan göra detta med registreringsknappen på webbplatsen. Detta öppnar ett popup-fönster där du får välja en e-postadress och ett lösenord för ditt nya konto. Fyll sedan i återstående info i följande popup-fönster.

När du slutfört registreringen får du ett validerings-meddelande i e-posten så att du kan verifiera att det verkligen är du. När du har validerat din e-postadress genom att klicka på länken i e-postmeddelande dirigeras du till Stand-By-Me där du kan inleda din registrering!

Om du använder ett socialt inloggningsalternativ (Facebook, LinkedIn, Twitter) behöver du inte validera din e-postadress, men du måste logga in när du har genomfört registreringsflödet i popup-fönstren.

Vi arbetar ständigt för att förbättra de tjänster som Stand By Me tillhandahåller våra kunder. Vi behöver din kontaktinformation och lite information om din enhet för att ge dig högkvalitativt stöd och bättre kommunikation mellan dig och din servicepartner.

Registrering av din enhet ger dig tillgång till information om din produkt. Du kan registrera din garanti med ett enda klick.

I Stand By Me finns det tre dedikerade plattformar för systemägare och Daikin installatörer. Du kan registrera din produkt och skapa ett konto för att komma åt din personliga portal. Detta är möjligt, antingen genom att ange din idrifttagningskod (ges av din Daikin-installatör) eller genom att hitta din produkt via Stand By Me online produktkatalog.

Om du redan är registrerad kan du helt enkelt logga in via länken på hemsidan för att se och ändra ditt konto och tidigare installerade produkter.

För aktivering av fjärrövervakning från SBM måste din slutanvändare registrera tillhörande (W)LAN-adapter för installationen i Daikin Cloud via Daikin Residential Controller-appen. Dessutom måste slutanvändaren göra innehållet tillgängligt för dig som installatör (och du behöver köpa relevant e-paket) för att du ska få tillgång till fjärrövervakning
Om adaptern tas bort av slutanvändaren i appen eller adaptern är tillagd vid annat tillfälle (borttagen och tillagd igen) bryts länken till fjärrövervakning på SBM och det är inte längre möjligt att få kontakt med adaptern.
Kontakta din lokala Daikin-representant med information om adaptern för att lösa denna situation och återupprätta fjärrövervakningen.

För att ändra ditt kreditkortsnummer under betalningsprocessen, gå till kassasidan och navigera till avsnittet med betalningsmetod genom att välja det paket du vill ansöka om. Bekräfta alla uppgifter och gå till detaljerna. Om allt stämmer, fortsätt till orderöversikten och välj betalningssätt. När du har gjort ditt val, klicka på "Beställ nu" och ange all nödvändig information för kreditkortet du vill debiteras. Observera att det är möjligt att byta kortet när en ny beställning görs.